vrijdag 4 februari 2011

Afsluiting: ding #23!!


Het is zover, de cursus is tot een einde gebracht. Het was niet moeilijk, af en toe verrassend en meestal leuk!

Mijn favorieten
Mijn absolute favoriet en tevens verrassing zijn de RSS feeds. Ik had er wel eens van gehoord. Het klonk vooral heel ingewikkeld en wat de meerwaarde was, was me al helemaal niet duidelijk. Sinds dit "ding" in de cursus aan bod kwam, gebruik ik het dagelijks. En... ik zou het niet meer willen missen!
De cursus heeft met mij persoonlijk niet zoveel gedaan. Ik was al een fervent gebruiker van veel web 2.0 toepassingen. Dat is niet meer geworden, hooguit ben ik sommige dingen wat meer gaan gebruiken en andere wat minder. Maar dit was wellicht ook gebeurd zonder cursus.

Verrassingen
Eén van de verrassingen voor mij heb ik hierboven al genoemd. Een ander is Delicious. Ik vind echt dat we dat, nu iedereen straks de cursus heeft afgerond, moeten gaan invoeren bij het inlichtingenwerk.

23dingen was voor mij.....
...een goede stok achter de deur om me nu eens verder te verdiepen in die dingen waar ik al wel over gelezen had, maar gewoon niet aan toe kwam c.q. geen zin in had.

Binnen de organisatie
Ik vind het heel leuk om te merken dat steeds meer collega's toepassingen gaan zoeken en vinden. Een ding als google docs neemt een steeds grotere plaats in. Ik hoor diverse collega's en teams die hier op de een of andere manier gebruik van maken.
Een ander leuk aspect van de cursus op deze manier - met blogverslagen - is, dat je je collega's op een heel andere manier leert kennen. Je ontdekt onverwachte kanten aan mensen, die je niet had vermoed!

2 opmerkingen: