donderdag 23 juni 2011

Laatste loodjes - update


Het einde van dit schooljaar komt nu ras naderbij. Dat betekent voor Bas dat hij voor het eerst kennis gaat maken met het fenomeen 'proefwerkweek'.
Dit brengt de nodige spanningen met zich mee, logisch! Het betekent ook dat hij om de haverklap thuis is. Althans, zo lijkt het voor mij. Deze week heeft hij nog maar 1 'normale' schooldag met 7 lesuren gehad. Verder valt er van alles uit of vervallen alle lesuren na het 5e uur zodat ze tijd hebben om te leren.
Morgen gaat hij van start met geschiedenis en Nederlands. Voor dat laatste hoeft hij gelukkig niet veel voor te bereiden, want dat wordt tekstverklaren. "Alleen maar heel goed en rustig lezen" zegt hij steeds tegen zichzelf. En zo is het maar net. Aan geschiedenis wordt al een kleine week geleerd, en ik heb inmiddels begrepen dat ik vanmiddag de klos ben om 'm te overhoren. Ik vrees dus dat ik vanavond alles weet van de Romeinen (of wat het onderwerp dan ook is) en dat terwijl ik he-le-maal niet van geschiedenis houd!
Even de laatste stand van zaken van vrijdagochtend: geschiedenis was moeilijk, maar Bas heeft het idee dat hij het wel goed gemaakt heeft. Nederlands was makkelijk, maar hij heeft zich desondanks niet laten verleiden tot snel inleveren. Goed hè?
Een trotse moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten