vrijdag 29 juli 2011

Vakantie verslag

Het zit er weer op! We hebben 2 heerlijke weken (met prachtig weer!) in Oostenrijk achter de rug. Toen we aankwamen was het rond de 30 graden en dat bleef het ook de eerste 4-5 dagen. Daarna daalde de temperatuur naar prettiger waarden. We hebben al met al maar 1 echte regendag en 1 druilerig dagje gehad. Verreweg de meeste maaltijden hebben we heerlijk buiten gegeten. Het ultieme vakantiegevoel!
De warme dagen hebben we o.a. benut voor een bezoek aan het zwembad. Een prachtig bad in het nabij gelegen dorpje Piessendorff met schitterende ligweide en grote glijbaan. Genoeg vertier voor een verkoelend dagje.

Verder hebben we weer flink gewandeld en geklommen en diverse ritjes met kabelbanen afgelegd. Voor het eerst hebben we de zomerpiste kunnen betreden. Omdat we dit jaar ruim een maand eerder in Oostenrijk waren, lag er op de Kitzsteinhorn nog prachtige sneeuw.
Dit jaar was voor het eerste de burcht van Kaprun opengesteld voor bezoekers. Dit spreekt altijd tot de verbeelding!
En natuurlijk leuk vermaak bij huis: fietsen, badmintonnen, gamen....
Kijk naar de foto's: die zeggen genoeg!
Ondanks alle activiteiten heb ik ook 3 boeken uitgelezen. Dat is voor mij ook echt vakantie!

4 kindjes op een Alpenwei...



Een hele leuke wandeling op de Schmittenhöhe, met allerlei spannende activiteiten!



Spanning ín de burcht en een moeder-zoon-onderonsje óp de burcht


Lekker gamen voor de deur, mee-surfend op het WiFi van de buurman ;-)



Ochtendje Zell-am-See met een drakenboot-race op het meer

Een lekkere lunch!




Sneeuwpret op de Kitzsteinhorn

3 opmerkingen:

  1. OK, test geslaagd! Je had ook iets over het blogstukje kunnen schrijven
    ;-).....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Esther,

    Dat heb ik de afgelopen dagen diverse keren geprobeerd maar het lukte maar niet.
    Daarom dit korte probeersel. Ik heb vanavond ook geprobeerd (bij herhaling) om via mijn gmail account te reageren, maar dat bleef fout gaan.
    Deze reactie dus nu maar anoniem (met gekruiste vingers.

    Mijn reactie op jouw blog luidde als volgt:

    We hebben zondag de film van Patrick gezien. Samen met jouw blog geeft dit een goed beeld hoe fantastich jullie vakantie is geweest. Volgend jaar weer??

    Groetjes ook van je moeder,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft sukkelen met Blogger momenteel. Deze reactie is in elk geval wel geplaatst, en met een ondertekening ook niet meer zo anoniem :-)
    Leuke film he? Ik heb tijdens de vakantie al stukken gezien, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. En hé, ik was erbij!
    Volgend jaar absoluut weer op vakantie, wat ons betreft met z'n achten, de bestemming is nog bespreekbaar...
    Wordt vervolgd!
    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen