zondag 16 mei 2010

Lokatie vakantiewoning 2010, ding #15


Op bovenstaande kaart staat de lokatie aangegeven van onze vakantiewoning in Kaprun in Oostenrijk. Dit is een oude foto, want als je goed kijkt zie je alleen een grasveldje waar nu een prachtig huis staat. Voor ieder die nu nieuwsgierig geworden is, kijk bij deze link hoe het huis eruit ziet!

Om nog even door te gaan op Google Maps en Streetview: ik gebruik deze site regelmatig om een routebeschrijving te laten berekenen als ik ergens naar toe moet waar ik niet bekend ben. Meestal bekijk ik dan ook even via het satelietbeeld hoe de lokatie of het gebouw eruit ziet.
Streetview is leuk, maar zeker de kleine dorpen zijn nog zeer beperkt 'gedekt'. Wel werd ik laatst door Tim erop gewezen dat de moeder van een vriendje met hun hond duidelijk zichtbaar op de foto staat!

Een andere, nieuwe, toepassing van een GIS is augmented reality. Afgelopen week heb ik even gespeeld met een iPhone Applicatie van Funda waarbij gebruik gemaakt wordt van deze toepassing. Door enkel de telefoon te 'richten' verschijnen op het scherm de omliggende huizen. Tevens kun je zien welke te koop staan. Hierbij worden tevens de prijs en overige gegevens vermeld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten