woensdag 21 april 2010

Ding #11 en #12

Wat betreft de Wiki's: ik heb diverse filmpjes en wiki-pagina's bekeken. Ik zie wat er handig aan is, en kan me ook voorstellen dat het binnen de bibliotheek te gebruiken is. Ik denk zelfs heel goed binnen het jeugdteam: een makkelijke manier om over en weer contact te hebben met het alle scholen die we bedienen! Hiervoor zijn diverse invullingen te bedenken.
Als de andere leden van het jeugdteam ook de 23dingen cursus hebben afgesloten zullen we daar zeker serieus naar gaan kijken.

TWITTER

Dan Twitter: daar kan ik kort over zijn. Ik Twitter al geruime tijd; soms vrij frequent, dan weer een periode iets minder. Ik Twitter zowel over werk-gerelateerde zaken als over privé dingen. Via Twitter heb ik vorig jaar een zeer bruikbaar contact gelegd met een van de ontwikkelaars van Rijmreis. Een mediawijs poëzieproject dat we vorig jaar tijdens de Kinderboekenweek hebben uitgevoerd.
Ik volg inmiddels 44 mensen/bedrijven die ik zowel zakelijk als privé interessant vind. Instanties zoals de VOB en Kennisnet twitteren regelmatig over actuele en/of interessante ontwikkelingen in mijn vakgebied. Ik vind Twitter een leuke en makkelijke manier om op de hoogte te blijven.
Overigens lees ik de tweets op mijn laptop via Tweetdeck en op de iPhone via echofon.

Het zou leuk zijn als er wat meer collega's zouden gaan twitteren. Ik zie bij bibliothecarissen/mediacoaches die ik volg dat dat soms leuke contacten en reacties over en weer oplevert!

1 opmerking:

  1. Hoi Esther, kwam via de site van Karen bij jou terecht. Ik werk voor bibliotheek Rotterdam en bij ons is net een groep gestart met de opleiding voor mediacoach in Tilburg. Zelf wil ik aan de slag met 23 dingen en ook gaan twitteren namens bieb010. Ik zal je blog zeker blijven volgen! Groet, Josephine Meeder

    BeantwoordenVerwijderen