vrijdag 9 april 2010

Ding #9

Web 2.0, al lange tijd ben ik eraan verslaafd! Jawel ik geef het eerlijk toe! Mijn laptop is 24 uur per dag online, ik tel niet eens meer hoe vaak ik mijn email check, Tweetdeck staat de hele dag open om allerlei leuke in interessante tweets te volgen. Ik volg al jaren diverse weblogs van vrienden en familie - vakantielogs, adoptielogs, etc; Ik deel foto's via Picasa webalbum of MacGallery met familie en vrienden - en zij met mij.

Kortom: mijn leven draait voor een groot deel rondom alles wat er op Het Web gebeurd. Ik hoop niet dat ik mezelf nu neerzet als een prototype computernerd: dat ben ik niet! Van de technische kant van het geheel heb ik totaal geen kaas gegeten. Als 'iets' niet werkt roep ik wanhopig mijn wederhelft erbij (die helaas ook niet altijd een oplossing heeft... :-))

Toch heeft 23 dingen me nu al iets nieuws opgeleverd. Ik wist vaag wat RSS feeds waren. Het leek mij onhandig en omslachtig - ach ja, onbekend maakt onbemind. Inmiddels ben ik een enthousiast gebruiker van RSS feeds.

Van slechts 'volger' van weblogs ben ik zelf een blogger geworden. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik al enige tijd speelde met de gedachte om een blog te beginnen. Er was toch steeds enige schroom om het daadwerkelijk te doen. De 23 dingen-cursus gaf me net dat laatste zetje. Ik probeer heel bewust om te gaan met de informatie die ik op mijn weblog plaats. Ik was echter al lange tijd 'vindbaar' op het web. Ik heb diverse profielen, zowel privé als zakelijk: Hyves, Facebook, Schoolbank, LinkedIn, Bibliotheek 2.0, Platform Mediacoaches....

het feit dat ik 'vindbaar' ben werd mooi geïllustreerd door een collega: zij zocht op Google Afbeeldingen een mediacoach en vond - onder andere - mij!

Ik ben heel nieuwsgierig naar het vervolg van de cursus. Het volgende ding al: delicious. Ik heb enkele maanden geleden al eens een poging gedaan ermee te werken. Ik hoop - en verwacht eigenlijk - dat 23 dingen meer inzicht verschaft waardoor ook dit mysterie voor mij uit de nevelen van de mist gehaald wordt.

Genoeg 'poëzie' op de late vrijdagavond. Ik lees nog een paar tweets (op mijn iPhone) en ga dan zzzzzzz......

1 opmerking:

  1. Een verslaving? Als dat maar goed gaat. Leuk om te lezen dat je er zo actief mee bezig bent en er veel dingen uit kunt halen.

    Heb je misschien al leuke ideeën voor het gebruik binnen de bibliotheek?

    BeantwoordenVerwijderen