dinsdag 1 juni 2010

Web 2.0

Ding #17 gaat over welke web 2.0 toepassing ik het interessantst vind. MOEILIJK!!
Het meest fantastisch aan alle web 2.0 toepassingen vind ik dat het onderlinge contact zoveel makkelijker is geworden. Ik weet dat veel mensen het individualistisch vinden, maar ik geloof echt dat je sociale netwerk vergroot wordt door het gebruik van web 2.0. Nee, sterker nog, ik ervaar dat zelf.
Prive heb ik allerlei oude, verwaterde, contacten weer opgehaald door bijvoorbeeld Hyves en Schoolbank.nl.
Zakelijk vergroot ik bijna dagelijks mijn netwerk door contacten op een site als Bibliotheek 2.0. Ik vergaar hier interessante nieuwtjes, leg virtuele contacten waarvan ik er verschillende inmiddels heb omgezet in real life contacten, deponeer hier vragen over zaken waar ik niet uit kom of meer informatie over wil hebben.

Verder ben ik erg blij met een praktische toepassing als google agenda. Zowel zakelijk als privé maak ik er gebruik van en ik kan hem overal raadplegen. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik niet eens bij een computer met internet hoef te zijn omdat ik in het bezit ben van een iPhone en via het 3G-netwerk altijd en overal online ben.
En wat dacht je van email: we zouden toch niet meer zonder kunnen!

Heel veel toepassingen zijn ook zeer bruikbaar in de bibliotheek. Ik denk dat de bibliotheek van de toekomst zelf een web 2. toepassing is....

Kortom, ik ben een grote fan van HET WEB!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten