dinsdag 18 januari 2011

Vervolg 23dingen-cursus, ding #20

Het is zover: ik ga de cursus 23dingen nu echt afronden. Vorig jaar juni strandde ik bij ding #19 (zie blogbericht van 1 juni) dus ik ga nu verder met online muziek beluisteren.

Ik ben ingelogd op de site van Last.fm met het cursus account en heb er eens rondgesnuffeld. Persoonlijk vind ik de site erg onrustig ogen, maar dat zal wennen als je er vaker op vertoeft.
Ik ben al lange tijd bekend met iTunes (via Apple) en dat is een erg gebruikersvriendelijke 'muziekwinkel'. Wat natuurlijk wel heel mooi is, is dat Last.fm en iTunes kunnen 'samenwerken', of beter gezegd, elkaar ondersteunen.

Wat de Belgische zoekmachine heeft gedaan is natuurlijk prachtig! Ik vraag mij echter af of dit toekomst heeft in de bibliotheek. Je ziet nu al dat bibliotheken de muziek de deur uit doen en je muziekdragers gaat aanvragen bij de Centrale Discotheek. Zelf denk ik dat ook deze dienst z'n langste tijd gehad heeft. Muziek wordt meer en meer alleen nog maar digitaal aangeschaft en afgespeeld. Er zijn zelfs artiesten die een nieuwe cd enkel nog maar digitaal uitbrengen en niet meer op een fysiek schijfje. Daarom denk ik dat dit 'ding' over enige tijd (enkele jaren?) achterhaald is.

1 opmerking:

  1. ClassicFM luisterde ik altijd online op mijn werk bij WVH! :-)
    Ook leuk. Vond de systeembeheerder niet ;0)

    BeantwoordenVerwijderen